Hét adres voor een gedegen en onafhankelijke taxatie van uw Harley-Davidson 

Z

alle TYPES EN MODELLEN

Z

ook zelfbouw & custombikes

Z

Kwaliteit & snelheid

Taxatie Harley-Davidson

In de praktijk is geen enkele Harley-Davidson gelijk. Daarom is het niet altijd mogelijk om een juiste vervangingswaarde te bepalen op basis van het kentekenbewijs. Wat op papier een Sportster XL1200, Fatboy, V-Rod of een Electra Glide is, kan in de praktijk namelijk best een old skool bobber, een Duitse custom of een bijzondere Bagger geworden zijn. En zelfs wanneer uw motor in de basis origineel is, kunnen de gemonteerde accessoires al een behoorlijke meerwaarde vertegenwoordigen.

Door jarenlange ervaring in het bouwen en customizing van Harley-Davidson motoren beschikken wij over ruime kennis om uw Harley-Davidson op een juiste manier te taxeren. Hierbij worden alle specificaties van uw motor, inclusief modificaties, tuning, speciaal spuitwerk en accessoires in het taxatierapport opgenomen. Lees hier meer informatie over taxeren en hoe dat in zijn werk gaat. 

Over Beerens Taxaties
Beerens Taxaties is een onafhankelijk taxatiebureau voor motoren en auto’s, gespecialiseerd in Harley-Davidson, original company, zelfbouw en custombikes. Wij taxeren met kennis en ervaring, objectief en met een hoge kwaliteitsstandaard voor particulieren en verzekeringsmaatschappijen. Ook voor een aankoopinspectie en/of advies, kunt u van onze kennis en ervaring gebruik maken. 

Geïnteresseerd? Neem dan contact met ons op!

Vul hieronder uw gegevens in of bel met +31 (0)6 53 55 03 59

* verplichte velden

Het ontstaan en de geschiedenis van Harley-Davidson

Rond 1900 startten de vrienden William S. Harley en Arthur Davidson hun eerste activiteiten op om een motorfiets te ontwikkelen. Met hulp van Walter Davidson, de broer van Arthur, zag begin 1903 in Milwaukee het eerste nieuwe en verbeterde motorblok het levenslicht.
Walter Davidson liet geen enkele kans voorbijgaan om zich in te schrijven als testrijder voor vele races en niet zonder succes! Vele trofeeën getuigen van zijn overwinningen, wat vervolgens resulteerde in een grote vraag naar motorfietsen. In 1904 werden de eerste motorfietsen verkocht en toen de eerste catalogus verscheen, stond het productieaantal al op ca. 50 stuks. In twee kleuren, piano zwart en Renault grijs, met het door tante Jane ontworpen logo in rode letters met gouden bies.

In 1906 trad William A. Davidson in de zaak en werd er een grotere bedrijfsruimte in gebruik genomen. In 1907 ging de productie naar 150 motorfietsen. Deze waren voorzien van springervorken, welke tot 1949 in productie zijn gebleven. Op 17 september 1907 werd de oprichting van Harley-Davidson Motor Company een feit en telde de fabriek 36 man personeel. Ook de gehele model 5-reeks was nu klaar. In 1908 volgden de eerste bestellingen van o.a. de politiekorpsen en posterijen. Vele modellen, uitbreidingen en groei van productieaantallen en personeel volgden. Ook werd het dealernetwerk stevig uitgebreid. In 1939 aan het begin van de oorlog, leverde Harley-Davidson 88.000 stuks van het WL model als WLA aan het Amerikaanse leger en nog eens 20.000 stuks als WLC aan het Canadese leger. Tegen het einde van de oorlog, toen er geen leveringen aan het leger meer nodig waren, kreeg Harley-Davidson het moeilijk en ging zich weer volledig op de verwaarloosde burgermarkt richten. Dit was niet makkelijk omdat ze stevige concurrentie kregen vanuit voornamelijk Engeland. In 1960 nam Harley-Davidson het in moeilijkheden verkerende Italiaanse Aermacchi over, dit was een welkome uitbreiding in het lichtere motoren segment, wat onder de naam Aermacchi-Harley-Davidson verkocht werd.

In 1965 ging Harley-Davidson naar de beurs. Hierdoor kreeg men de financiële middelen om een nieuw motorblok te ontwikkelen: De Shovelhead kwam in 1966 op de markt. Ondanks de financiële input kwam Harley-Davidson toch wederom in de problemen, wat in 1969 resulteerde in een overname door AMF (American Machine & Foundry Company). Het nieuwe logo van AMF Harley-Davidson verscheen op alle Harley-producten. AMF verkoopt in 1978 Aermacchi i.v.m. tegenvallende verkopen omdat de echte Harley rijders de lichte motoren totaal negeerden. In 1981 koopt Harley-Davidson zich weer vrij uit AMF.

1983 werd het jaar van de ommekeer en de eerste bescheiden winsten konden worden binnengehaald. In 1984 werd het nieuwe door Porsche ontwikkelde V-Twin Evolution blok geïntroduceerd. Ook vindt in dit jaar de oprichting plaats van de Harley Owners Group (HOG ). Opnieuw ging Harley-Davidson in 1987 naar de beurs van New York. Het marktaandeel steeg mede door de ontwerpen van Willie G. Davidson. 1983 was ook het jaar dat Erik Buell zijn eerste Superbike bouwde met toestemming van Harley-Davidson waar hij vanaf 1978 op de ontwikkelings en constructieafdeling werkte. In 1993 nam Harley-Davidson een belang van 49 procent in Buell American Motorcycles, maar in 2009 stopt de productie. In 1999 volgt de introductie van het nieuwe Twin-cam blok, in 2001 volgt de eerste liquid-cooled Harley-Davidson onder de naam V-Rod en in 2014 volgt de introductie van de Twin-cam Twin-cooled. In 2015 komt een lichte instapmotor in de vorm van de Street750, RevolutionX V-Twin Liquid-cooled op de markt. In 2017 werd de Twin-cam in de touring modellen opgevolgd door het Milwaukee-Eight Twin-cooled blok. In 2018 werd een compleet nieuwe Softail modellijn geintroduceerd en werd er afscheid genomen van de Dyna en V-Rod modellen. Ook heeft Harley-Davidson de keuze gemaakt om vol in te zetten op de introductie van het eerste elektrische model, wat onder de naam LiveWire in 2019 op de markt zal komen. Kortom, Harley-Davidson voert de laatste jaren in een vrij hoog tempo aanpassingen door en voor de nabije toekomst belooft men nog vele nieuwe modellen te brengen. 

Harley-Davidson Models:

Single cylinder, Eencilinder, Model 4, Model 5 Silent Grey Fellow, Model 5-6, Model 7, X8A, 9A/B, 26A, 26BA, Model C, Flathead Thirty-Fifty, zijkleppen.

V-Twin, Big Twin, Tweecilinders, Hardtail, 5D, 7D, F-Head, 11J, 16J, OHV 8 Valve 16R, Forecar F-Head V-Twin, Big Twin 11JD, 25JD, Model J Two Cam 28JDH, Model W, W Sport Twin Boxer, Big Twin 21JD, 25JD,Model J Two cam, 28JDH, Harley-Davidson Hardtail, Model D, Forty-Five Model DL, Model R, RL, Flat-Head Big Twin zijkleppen VL, VLH, UH, ULH, Flathead Forty-Five W-Serie, WL/WLD, Legermotoren, Harley-Davidson Liberator, Liberator, XA, Servi Car, Flathead WL, WLA, WLC, UA/USA zijspan US Army, ELA, ELC, WSR Russia, Flathead Boxer XA, Model G, WLR, WLJ, WLH,Sportster XLA, MT500, Harley-Davidson Servi-Car, Flathead Servi-Car, G, GA, GD, GDT, GE, Knucklehead, Harley-Davidson Knucklehead EL, FL, Model HS 125, ST 165 Super Ten, HS 125 Hummer, Harley-Davidson Panhead, Panhead 74FL, Hydra Glide, Duo Glide, FL, FLH, 74 FL Panhead Electra Glide, Rikuo Harley, Japanse Rikuo, Harley-Davidson Police, Police Model, Harley-Davidson Model K, K45 Flathead Sportster, K Sport, KH Roadster, KHK Sport 883, Flat Tracker KR, KRTT Racer zijklepper, Harley-Davidson X 1000, Harley-Davidson Flat Tracker, Flat Tracker, Pacer, Scat, Ranger, Bobcat, 250 Sprint C, 350 Sprint SS, Street Scrambler, Aermacchi SS Sprint, Harley-Davidson Sprint M50, Sprint M65, MSR100 Baja, ML125 Rapido, Harley-Davidson Scooter Topper A, Harley-Davidson Shovelhead, Early Shovel, FL, FLH Electra Glide, FLHX80, FLHT80, Shovelhead FLT Tour Glide, FX Super Glide, FXS Shovelhead Low Rider, Shovelhead Fat Bob, FXEF, FXB Shovelhead Sturgis, Wide Glide, FXWG, Super Glide II, FXR, FXRT Sport Glide, XL54 Shovelhead Sportster 55, XLH Sportster, XR 1000, XR750 Racer, Dirt Track Racer, Harley-Davidson Cafe Racer, XLCR Cafe Racer, XLX 61 Standard Sportster, XLS Roadster, Iron Head, Iron Head Sportster, HD, Evolution Blockhead, Harley-Davidson Evolution, EVO, Electra Glide Classic, FLHTC, Road King, FLHR, Tour-Glide Classic, FLTC-Evo, FX Superglide, FXSB Beltdrive, Wide Glide Belt, FXWG, Harley-Davidson Heritage Springer, FLSTS, Evolution EVO FXR Low Rider, Low Rider Sport, FXRS, Sport Glide, FXRT, FXR Super Glide II, Low Ride Custom, FXLR, Evolution FX Softail, FXST, Bad Boy, FXSTSB, Softail Springer, FXSTS, Softail Custom, FXSTC, Softail, Harley-Davidson Softail, Fatboy 1990, FLSTF, FLSTFI, Night Train, FXSTB, FXSTBI, Softail Standard, FXST, FXSTI, Softail Deuce FXSTD, FXSTDI, Softail Springer, FXSTS, Heritage Softail Classic, FLSTC, Heritage Springer, FLSTS, FLSTSI, Screaming Eagle Fat boy FLSTFSE, Heritage Classic, FLSTC, Fat Boy Special, FLSTFB, Softail Deluxe, FLSTN, Blackline FXS, Fatboy Slim, FLS, Fat Boy Slim, Fat-Boy Special 110 th Anniversary Edition, FLSTFB, Breakout, FXSB, Breakout CVO, FXSBSE, Softail Deluxe, FLSTNSE CVO, Harley-Davidson Fat Boy Slim S, FLSS, Fat Boy S, FLSTFBS, Fat Boy 115 th Anniversary Edition, FLFBSANV, Fat Boy, FLFBSANX, Breakout Anniversary , FXBRSANX, Heritage Anniversary, FLHCSANV, Sportster, EVO Sportster, Harley-Davidson Sportster, 883 Standard, XLH, XL/2, Sportster 1200, XLH, Harley-Davidson Racer, VR 1000, Buell Motorcycles, Buell American Motorcycles, Buell, Buell S1 White Lightning, Buell S1 Lightning, Buell M2 Cyclone, Buell S3 Thunderbolt, Buell S3T Thunderbolt, XL, XL883C, Sportster Custom, Custom 53, XL53C, Sportster 883, XLH, Sportster Hugger, Sportster XL1200, Sportster 1200 Custom, XL1200C, Sportster 1200 Sport, XL1200S, Sportster 1200 Roadster, XL1200R, XL883N Iron, XL883R Roadster, XL883L SuperLow, XL1200X, Forty-Eight, XL1200N Nightster, Seventy-Two, XL1200V, Sportster Custom, XL1200CA, XL1200CB, XL1200C Custom 110 th Anniversary Edition, Harley-Davidson SuperLow Touring, XL1200T, Roadster, XL 1200CX, Forty-Eight 115 th Anniversary Edition, XL1200X,Dyna, Harley-Davidson Dyna, FXD, Dyna Glide, Dyna Glide Sport, Dyna Super Glide, FXD, FXDI, Dyna Super Glide Sport, FXDX, FXDXI, Dyna Low Rider, FXDL, FXDLI, Dyna Wide Glide, FXDWG, FXDWGI, Street Bob, FXDB, Fat Bob, FXDF, Dyna Super Glide Custom, FXDC, Switchback, FLD, Dyna Super Glide Custom 110 th Anniversary Edition, Harley-Davidson Street Bob Special, FXDBC, Harley-Davidson Dyna models.Touring, Harley-Davidson Touring, Hydra Glide, Electra Glide, Road King, FLHR, FLHRI, Road King Classic, FLHRC, FLHRCI, Road Glide Custom, FLHRSI, Road Glide, FLTR, FLTRI, Electra Glide Standard, FLHT, FLHTI, Electra Glide Classic, FLHTC, FLHTCI, Ultra Classic Electra Glide, FLHTCU, FLHTCUI, Ultra Classic Electra Glide Screaming Eagle, FLHTCSE, Electra Glide Ultra Limited, FLHTK, Street Glide, FLHX, Streetglide, CVO, Custom Vehicle Operations, SE, Screaming Eagle, Ultra Classic Electra Glide CVO, FLHTCUSE7, Road Glide Custom CVO, FLTRXSE, Street Glide CVO, FLHXSE3, Softail Convertible CVO, FLSTSE3, Road King 110 th Anniversary Edition, Road Glide CVO, FLTRXSE2, Street Glide Special, FLHXS, Road Glide Special, FLTRXS, Harley-Davidson Road King, FLHR, Ultra Limited Low, FLHTKL, Ultra Limited, FLHTK, Road Glide Ultra, FLTRU, Road Glide Special, FLTRXS, Street Glide Anniversary, FLHXANV, Street Glide Special Anniversary X, FLHXSANX, V-Rod, Harley-Davidson V-Rod, VRSCA, V-Rod VRSCB, Screaming Eagle V-Rod, VRSCSE, V-Rod Muscle, VRSCF, Night Rod, VRSCD, Night-Rod Special, VRSCDX, V-Rod 10 th Anniversary Edition, VRSCDX ANV, Harley-Davidson, Trike, Harley-Davidson Trike, Tri Glide Ultra Classic, FLHTCUTG, TRI Glide Ultra Classic 115 th Anniversary, FLHTCUTGANV, Harley-Davidson, Street, Harley-Davidson Street, XG750, Street Rod, XG750A, Iron XL883N, Superlow, XL883L, Sportglide, FLSB, Softail Slim, FLSL, FXBRS Breakout 114, FXBR Breakout 107, FXDR 114, Fatbob 114, FXFBS, Freewheeler, FLRT, CVO Ultra Limited, FLHTKSE, Fatboy FLFB 107, Fatboy FLFB 114, FLHXSE CVO Street Glide 117, FLTRXSE CVO Road Glide 117, FLHTKSE CVO Limited 117.

Engines 1903: Single Cylinder, 1909: Atmospheric V-Twin, F-Head, 1911: F-Head, Early Twin, V-Twin, Big Twin, 1929: Flathead, 1936: Knucklehead, 1948: Panhead, 1966: Shovelhead, Earle Shovel, Late Shovel, Stroker, 1984: Evolution, Evo, 1999: Twin cam, 2014: Twin-cam Twin-cooled, 2015: Revolution X V-Twin 750 Liquid-cooled, 2017: Milwaukee-Eight Twin-cooled.